Friday, February 18, 2022

Uppsats om utbildningsfilosofi

Uppsats om utbildningsfilosofi



Men i början var han väldigt... Rawls, uppsats om utbildningsfilosofi, John, A Theory of JusticeCambridge MA: Harvard University Press. Detta är ett klassiskt exempel... Alla dessa frågor kommer vid en tidpunkt då federala mandat i No Child Left Behind-akten kräver förbättrad prestation, i vissa fall dramatiskt förbättrad handling. Hon var inte bara smärtsamt blyg och deltog aldrig i grupparbeten; hon verkade inte heller vara intresserad av att studera lektionerna eller göra sina läxor.





Relaterade kategorier



Utbildning är en omfattande process som bygger på många faktorer för att bli framgångsrik. Filosofi är en viktig hörnsten i adekvat undervisning och är avgörande för alla lärare. En hälsosam och säker klassrumsmiljö är omöjlig utan en stark pedagogisk filosofi. Min utbildningsfilosofi bygger på att tro uppsats om utbildningsfilosofi strävan och stöd främjar en hälsosam klassrumsmiljö och låter eleverna uppnå sina akademiska mål. Att dela filosofiska idéer om vilken disciplin som helst är ett starkt stöd och en stimulansfaktor som inte bara leder till akademisk framgång hos studenter, uppsats om utbildningsfilosofi, men hjälper också till att vidga världsbilden.


Jag har undersökt egenskaper hos alla lärare som har undervisat uppsats om utbildningsfilosofi så här långt, min personliga åsikt om undervisning och min styrka. En skicklig lärare kommer alltid att inspirera eleverna att sträva efter mer. Jag tycker om att ge mina elever uppgifter som är lite mer utmanande och kräver ett kreativt förhållningssätt, uppsats om utbildningsfilosofi. Elever tenderar att prestera bättre när de ställs inför spännande uppgifter som kräver ett okonventionellt förhållningssätt för att lösa dem. En bra lärare måste skapa och upprätthålla en vänlig och tillgänglig atmosfär i ett klassrum. Eleverna måste känna sig välkomna och bekväma när de kommer till en klassrumsmiljö.


Jag försöker alltid förklara för mina elever hur man använder uppsats om utbildningsfilosofi resurser som tillhandahålls inom klassen. Ibland är det nödvändigt att göra anpassningar för elever med särskilda behov eller för elever som lär sig engelska som andraspråk. Att stödja eleverna är en av grundpelarna i min utbildningsfilosofi. Utbildningsfilosofi är avgörande för både lärare och elever. Som framgått ovan bygger min filosofi på inspiration och stöd till eleverna. Att bli inspirerad, pressad att utmana sina gränser och få stöd i sina akademiska sysselsättningar hjälper mina elever att nå sina mål och utöka sin potential. Det är därför det är nödvändigt att etablera och upprätthålla en integrerad utbildningsfilosofi.


Den förklarar perspektivet eller filosofin för läraren som leder sessionen eller kursen ur elevens synvinkel. Den talar om motiven bakom läroplanen och de strategier som fungerar bäst för lärarna. Det finns i huvudsak två punkter att tänka på för att börja skriva uppsatsen. För det första är det absolut nödvändigt att göra en uppsats om utbildningsfilosofi av alla punkter man förväntar sig att skriva i uppsatsen. Detta gränsar främst till deras syn på utbildning och undervisningsteknik, uppsats om utbildningsfilosofi. För det andra vore det bäst om skribenten kunde göra lite research om de tidigare skrivna uppsatserna för att bilda sig en anständig uppfattning om konceptet.


Strukturen för uppsatsen om filosofiutbildning är ganska enkel. Den har tre olika komponenter. Så här kan du bygga upp uppsatsens kropp:. Det finns två delar i det avslutande avsnittet av uppsatsen. För det första kräver detta att författaren bekräftar poängen de gjorde i uppsatsens brödtext. Detta innehåller några avslutande meningar om hur pedagogisk filosofin motiverades i uppskrivningen. För det andra har den också ett avsnitt om målen för den aktuella instruktören, uppsats om utbildningsfilosofi. Tillsammans med det finns en detaljerad förklaring av de utmaningar som utbildningsbranschen kan ställas inför inom en snar framtid och möjliga lösningar för detsamma. Detta tar faktiskt läsaren tillbaka till det primära inledande stycket och de relaterade begreppen som nämns där.


Den här har några starka meningar om hur tankarna motiveras. Det slutförs inte förrän en fullständig revisionsskanning har genomförts. Detta inkluderar en noggrann korrekturläsning. De flesta skribenter kan redigera sitt eget arbete i det första steget av korrekturläsningssegmentet. För det andra, som en revisionsövning, bör författaren validera alla fakta som nämns i uppsatsen. Detta skulle också innebära att alla exempel på utbildningsfilosofi bör kontrolleras. Allt innehåll förväntas stämma överens med avhandlingen i det inledande segmentet. Slutligen är att formatera uppsatsen korrekt den sista uppgiften här.


När det är gjort är din uppsats redo att skickas ut! Hoppa till innehåll Hem Philosophy of Education Essay, uppsats om utbildningsfilosofi. Exempel på utbildningsuppsats Utbildning är en omfattande process som bygger på många faktorer för att bli framgångsrik. Starta uppsatsen om filosofiutbildning Det finns i huvudsak två punkter att tänka på för att börja skriva uppsatsen. Göra en disposition av uppsatsen Strukturen för uppsatsen om filosofiutbildning är ganska enkel. Introduktion — Uppsatsen börjar med introduktionen. Den innehåller dina grundläggande synpunkter på undervisning och dess metoder.


Kropp — Detta bildar uppsats om utbildningsfilosofi uppsatsens innehåll. Det är idealiskt att hålla 5 till 6 stycken dedikerade till kroppen, vilket förklarar i detalj ämnet i fråga. Detta har också idéer om hur man kan effektivisera undervisningsmetoderna. Slutsats — Till sist sammanfattar denna del av uppsatsen författarens åsikter. Vi kommer att titta närmare på vart och ett av dessa segment, uppsats om utbildningsfilosofi. Introduktion av utbildningsfilosofi uppsats Detta fungerar som ett förspel till uppsatsen, som beskriver för användaren om innehållet.


Detta är bara tips och inte detaljerad diskussion. Så här kan du bygga upp uppsatsens brödtext: Använd alla anteckningar som skrevs innan uppsatsens början Tanken är att ge lämpliga argument i brödtexten som skulle motivera uppsats om utbildningsfilosofi uttalande Exempel är nyckeln till framgångsrikt uppsatsskrivande. Exemplen på uppsatser om utbildningsfilosofi är bevis på denna idé. Det är bäst att göra ett stycke för varje begrepp eller tanke som nämns i uppsatsen. Dessutom bör denna paragraf bestå av högst rader. Ett logiskt argument skulle kunna koppla samman alla meningar i stycket. För mycket fackspråk bör undvikas till varje pris.


Avsluta The Philosophy Of Education Essay Det finns två delar till det avslutande segmentet av uppsatsen.





förslag essä idéer



Stanford Encyclopedia of Philosophy. Det finns dock andra som tror att elever föds med vissa medfödda förmågor som sedan formas och formas utifrån Montessori-teorin. Oavsett vilken teori man tittar på, men slutsatsen är att varje filosofi är baserad på idén att allt möjligt ska göras för att uppmuntra så mycket lärande som möjligt. Alla filosofier bygger på att utbildning ska handla om lärande och att oavsett hur lärandet sker, vilken miljö som sker i eller under vilka omständigheter edn-resultatet ska vara att något lärt sig.


Utbildningsfilosofin i allmänhet anser att för att människor ska bli framgångsrika och produktiva måste de lära sig så mycket som möjligt och att detta bör ske genom formell utbildning. referenser Chinn, C. Epistemologiska föreställningar. Hur progressiv utbildning blir fel. Referenser Chinn, C. Rousseaus misstag: de består idag i utbildningsteori. Hämtas från. Denna kulturella berikning skulle ge näringsinformation som alla barn kan använda när de är med sina familjer eller i sina grannskap. konstruktionslärare kommer att hitta exempel på noggrant och systematiskt tänkande om hur barn lär sig som kan vägleda honom eller henne i klassrummet. Piaget och Vygotsky Gredler, ge oss solida exempel på vad barn är redo för och vid vilka åldrar de mest sannolikt kommer att dra nytta av specifika typer av undervisning.


Piagets teorier hjälper konstruktionsläraren att vara medveten om att även om barn tänker på vad de gör, går de igenom kognitiva utvecklingsstadier. Att respektera de typer av kognitivt tänkande ett barn sannolikt kommer att använda vid en given ålder är ett annat sätt att lära barnet respektfullt - genom att varken undervisa under deras förmåga eller genom att kräva att de presterar som små vuxna. Maria Montessori kan fungera som en utmärkt förebild för en sådan lärare. Montessori såg ut... Författare inte tillgänglig, "Montessori, Maria. Gredler, Margaret E. Shaughnessy, Michael F. När professorer arbetar med studenter med särskilda behov bör de alltid vara säkra på att skapa en inkluderande miljö som uppmuntrar alla studenter att lysa.


Dessutom måste professorer på community college utveckla läroplaner som hedrar mångfald när det är möjligt. En omfattande undervisningsfilosofi för community college-professorn utökar därför elevernas medvetenhet om mångfald såväl som om deras ämne. Community College-instruktören måste också komma ihåg att många studenter kommer att ha familjer, deltids- eller heltidsjobb och måste därför respektera elevernas behov av att jonglera med olika krav. Professorer bör alltid lyssna på sina elevers behov: om arbetsbelastningen verkar för hård för många studenter bör professorn överväga att minska dem. Att öka medvetenheten inkluderar också att hjälpa elever att nätverka. Community College-professorn bör introducera studenter till olika campusorganisationer, klubbar, andra klasser och samhällsresurser.


Instruktören bör leda eleverna till campus anslagstavlor och karriärutveckling... Denna syn beskrivs som "ömsesidigt förstärkande egenskaper hos ett fullt fungerande sinne och kropp. Utbildning som gör skillnad" Denna vanliga fras hänvisar till vikten av utbildning för barnets och individens utveckling. Det är också ett specifikt koncept som utvidgar idén om holistisk utbildning och pekar på hur utbildning kan forma och förändra livet. Den innehåller också tanken att utbildning gör skillnad... Referenser www. Inget barn kvar: 3 år och räcker. Inget barn kvar: vad det betyder för U. Ungdomar och vad vi kan göra åt det. No Child Left Behind Act lovar alla elever en bättre chans att lära sig, men inkluderar det löftet tonåringar?.


Att tänka utanför ramarna: Placera yrkesverksamma inom park och rekreation i K-skolor. Förskollärares uppfattning om betydelsen av olika utvecklingsförmågor och förmågor. Kant skiljer sedan mellan två grundläggande typer av maximer: materiella och formella principer. Om jag agerar för att tillfredsställa någon önskan, som att gå till en Starbucks för att ta en kaffe, är det att agera på en materiell princip. Enligt Kant är maximer regler som beskriver hur man agerar och imperativ föreskriver hur man ska agera. En kategorisk imperativ befaller att jag ska agera på något sätt villkorslöst.


Kant betraktar dessa kategoriska imperativ som moraliska lagar och de gäller alla på samma sätt. Med andra ord, om det är moraliskt fel att stjäla kan vi inte säga att det är okej att stjäla. Del II Kants Kategoriska Imperativ befaller att vi bör agera i vissa... Referenser McCormick, M. Rohlf, Michael, "Immanuel Kant," The Stanford Encyclopedia of Philosophy Fall Edition, Edward N. Filosofi Sokrates har anklagats för att inte erkänna statens gudar och även för att ha uppfunnit sina egna gudar. I själva verket är detta en tvådelad anklagelse. Sokrates anklagas först för att inte tro på den statssanktionerade religionen. Naturligtvis är det omöjligt att veta vad Sokrates gör eller inte tror. Men baserat på hans ord verkar det som att Sokrates faktiskt tror på gudarna även om de kanske inte ger dem den respekt som de atenska hoven skulle föredra.


Den andra delen av anklagelsen är annorlunda. Här anklagar staten Sokrates för att ha uppfunnit sina egna gudomligheter. Sokrates startar faktiskt inte en ny religion och han hyllar inte någon gudoms gudomliga auktoritet. Om anklagelsen tas kollektivt, det vill säga om skuld- eller oskuldsförklaring görs vid uppfyllelsen av båda dessa två delar, då Sokrates... Verk Citerade Platon. Översatt av Benjamin Jowett. html Platon. Utbildning av Abbasid Idag hoppas majoriteten av gymnasieeleverna på att avsluta college en dag. Detta är en realistisk dröm för många, eftersom det finns ett etablerat utbildningssystem som ger eleverna val av yrkesvägar och utbildning. Den moderna världen om full av universitet och utbildningscentra. Men världen var inte alltid så här.


För många århundraden sedan var utbildning begränsad till de privilegierade och även de privilegierade hade inte många möjligheter att lära sig. Dagens befintliga moderna utbildningssystem har påverkats av traditioner från det förflutna, särskilt av de stora framsteg som skedde under den abbasidiska dynastin i den muslimska världen. En av framgångarna för den muslimska kulturen under den abbasidiska dynastin var den utbredda spridningen av läskunnighet. Grundutbildning var nästan universell, särskilt i städerna. Betoningen av värdet av att läsa och skriva härrör från de allra första uppenbarelserna i Koranen, som...


Det är viktigt att känna igen de många olika områdena inom vuxenutbildningen, och vilken typ av studenter dessa områden lockar. I slutändan, för att vuxenutbildningsavdelningen ska bli framgångsrik, måste den attrahera ett brett utbud av studenter och få åtminstone några av dessa studenter att komma tillbaka för att fortsätta sin utbildning för att bli framgångsrika. Vuxenutbildningen fyller en viktig roll i det högre utbildningssystemet, och den betjänar en mångfald människor, men på de flesta institutioner måste den också försörja sig själv om inte gå med vinst, och det är en viktig aspekt att ta hänsyn till. Därför måste klasserna vara livskraftiga för institutionen, men också för studenten, för att fortsätta attrahera ett brett utbud av studenter till programmet.


Dessutom kan olika studenter utgöra en viktig grund för programmet, och därför lönar det sig att förstå dessa olika elever så att administratörer och undervisning... Utbildning Eftersom utbildningssystemet fortsätter att bli föremål för allt större granskning, är läraren i slutändan i centrum för pessue. De är beredda att smälta ny pedagogisk teori och sota ut vetet från agnarna. De ombads att hantera den ökande mångfalden i klassrummet, och elever som kommer till klassen får ett växande spektrum av pepaedness. Samtidigt förväntas de vara studenters djävul, motiverade och ibland suogate paent.


Teknologiska framsteg på marknaden har gjort det nödvändigt för lärare att anpassa sig till allt större mängder teknik i klassrummet. Alla dessa frågor kommer vid en tidpunkt då federala mandat i No Child Left Behind-akten kräver förbättrad prestation, i vissa fall dramatiskt förbättrad handling. I ljuset av de ökade kraven på lärarna och den fortsatta nedgången av akademisk prestation är det... referenser för sätt och sätt att kommunicera och dela information Pedagogiken tar hänsyn till olika elevers e-lärandestilar, 4 elever har inget annat val än att "hacka" sig igenom en lektion, plocka upp tips och tricks när de snubblar över dem Pedagogiken uppmuntrar utvecklingen av teamkommunikationsförmåga, för att minska informationsöverbelastningen och utnyttja teaminlärning och förbättra grupppraxis och prestationer.


Anpassad från C. pdf Del sju: Övrigt. Det sista avsnittet av den här boken innehåller en samling essäer som tar upp större kulturella frågor inom ramen för klassrummet. Jämlikhet i raser, mellan svarta, vita, latinamerikaner och andra är fortfarande ett hett debatterat ämne. Vissa vill mäta jämlikhet med jämlikhet i resultat. Men i en växande mångfaldig kultur innehåller denna mätstav ofta inte de rätta enheterna för att göra en giltig utvärdering. Skolor kan inte garantera lika resultat mellan eleverna, eftersom resultatet är en funktion av den input eleven använder.


Jämställdhet är det rop som måste höras i utbildningsinstitutioner. Oavsett om en elev är man av kvinnlig, vit eller färgad, övre medelklass eller fattiga i städer, måste skolor ge lika tillgång och lika möjligheter. Resultaten är i slutändan upp till barnet att ta vara på möjligheten och bli en utbildad person. Education for Economy Theory när den höjs till vuxenutbildning I en ekonomi motiverad av förbättringar och information, på marknadsplatser förlovade i kraftfull opposition och stadig förnyelse, i en värld av otroliga chanser och risker, i en kultur som står inför mångfacetterade företag, politiska, vetenskapliga, tekniska , hälso- och miljöutmaningar, och på olika arbetsplatser och stadsdelar som fokuserar på ömsesidiga föreningar och sociala nätverk, är det amerikanska folkets smarthet, smidighet och färdigheter avgörande för U.


Utbildningsekonomi är studiet av ekonomiska frågor som de relaterar till utbildning, innefattande efterfrågan på utbildning och finansiering och villkor för utbildning. Den ledande modellen för efterfrågan på utbildning bygger på humankapitalteori. Huvudtanken är att utbildning är en investering i uppnåendet av färdigheter och information som kommer att öka intäkterna, eller erbjuda långsiktiga förmåner som en... pdf Bouchard, P. Humankapital och kunskapsekonomi. pdf Checchi, Daniele. Utbildningens ekonomi: Humankapital, familjebakgrund. Även inom USA har utbildningssystemet visat sig vara extremt sårbart för det skadliga inflytandet av intellektuell korruption genom den överdrivna förvecklingen av ideologi och formell utbildning.


Närmare bestämt innehöll den ökända Scopes Trial brottmålet för undervisning i evolutionsbiologi eftersom det stod i konflikt med rådande religiösa dogmer Davidson. På senare tid har en konservativ politisk agenda dominerat utbildningssystemen i enskilda amerikanska stater där utbildningsadministrativa myndigheter har sökt i vissa fall , ganska framgångsrikt för att främja religiösa eller kvasi-religiösa dogmer under den mycket tunt beslöjade skepnaden av att lära ut nonsens som "Intelligent Design" Feldman, ; Mooney, Specifikt var det tillvägagångssättet i samband med förnyade försök att utmana legitimiteten hos etablerad evolutionsvetenskap ett medvetet försök att främja speciella religiösa övertygelser på ett sätt utformat för att kringgå ett mycket explicit konstitutionellt förbud mot denna kyrka-stat förveckling Feldman, ; Mooney, referenser Davidson, K.


Carl Sagan: Ett liv. Feldman, N. Divided by God: America's Church and State Problem och vad vi bör göra åt det. Goldfield, D. Utbildning Definitionen av en utbildad person har utan tvekan förändrats med tiden. Visst har många människor försökt formulera den ultimata definitionen av vad en utbildad person är och vad det kan innebära att uppnå det tillståndet. I mina tidigaste tankar om ämnet trodde jag nog att en bildad person förmodligen var min mormor; hon verkade så klok, och visst, jag frågade henne aldrig något som hon inte hade ett svar på, och bra på det. Jag skyndar mig att tillägga att jag inte nödvändigtvis trodde det då. När en kärleksrelation till mig hade gått snett och jag var olycklig och otrevlig, skulle hon råda mig att sättet att komma ur gropen var att arbeta med något, riktigt hårt.


Jag ville vältra mig i misär. Det tog några år till av livet innan jag förstod det, och även nu var hon bättre... Verk som citeras Drucker, Peter F. Glickman, Carl D. Parker, Lynette. Utbildning För att främja det katolska samhällets höga ideal måste vår skola upprätthålla en miljö där kristna och katoliker kan skapa en solid psykologisk, social och andlig identitet. För att göra det måste alla instruktörer och fakulteter vara medvetna om den moderna populärkulturens krångligheter så att de kan relatera till studenter på ett sätt som är meningsfullt för dem. Läroplanen, även om den är solid traditionell, måste återspegla de förändrade behoven hos elevernas sociala, kulturella och psykologiska identiteter.


För att uppnå detta mål måste lärare anställas enligt rigorösa standarder: oavsett ålder eller kön måste alla lärare bevisa att de kan relatera meningsfullt till eleverna de undervisar. Dessutom måste vi stimulera eleverna genom att ge möjlighet till självuttryck, kreativt tänkande, problemlösning och estetisk uppskattning. e kan uppnå dessa mål genom studiebesök som är relevanta för ett visst ämne. Till exempel... Arbetar Citerad Institutionen för utbildning och färdigheter. Online på. USA:s utbildningsdepartement.


Han trodde, lite mer än Sofokles, att genom beteende kan människor faktiskt förändra ödet. Ödet kontrollerar, ja, men straffar bara de som flyger inför allt som är rättvist och gudomligt. Till exempel skulle Platon hålla med Sofokles om att ödet skulle ha en hand i att straffa de som styr via hybris, eller överlägsen förtroende för deras visdom och styrkor. Platon trodde dock att genom att agera rättvist och med korrekt politiskt och logiskt beteende kan människor faktiskt omdirigera ödet och undkomma dess vrede. Aristoteles var, utan tvekan, den mest olika i sin uppfattning om hur människor borde bete sig, och konstruktionen av deras utbildning, i denna grupp av Platon, Sofokles och Aristoteles.


Genom att ställa upp objektiva kriterier för mänskligt beteende bereder Aristoteles grunden för sina aristokratiska politiska åsikter. Kanske är den del av Aristoteles' politik som är mest stötande mot det allmänna konceptet om grekisk demokrati hans försvar av... Den naturalistiska positionen "förstärks" ytterligare av en grundläggande tro på sanningshalten hos sensoriska input och mänskliga kognitiva processer, en tro som är bedrövligt malplacerad. Faktum är att den naturalistiska tron ​​på slumpmässig evolution undergräver all tro på mänskliga sinnens förmåga att härleda sanning om hur universum fungerar Plantinga 2. De som tror på en övernaturlig gudom tror ofta att nämnda gudom genomsyrade människor med förmågan att förvärva och förstå kunskap.


Om så är fallet är det möjligt för människor att använda sina sinnen för att urskilja verklighetens natur. Men om människor istället bara är produkten av slumpmässigt tillkomna förändringar genom naturligt urval, så kan det inte finnas någon sådan garanti. Våra fysiska sinnen och kognitiva processer skulle inte ha utvecklats med tillförlitlighet i åtanke, utan snarare med överlevnadsförmåga. Sinnet eller sinnena är bara viktiga, i det naturalistiska sammanhanget,... Verk som citeras Dubray, C. New York: Robert Appleton Company, Johnson, Phillip E. Plantinga, Alvin. Popper, Karl. Logiken i vetenskaplig upptäckt. New York: Routledge, straff ska vara lika, och ingen favoritism används. Ules gör det möjligt för en lärare att behålla kontrollen över klassrummet. Att upprätthålla ett bra klassrumsbeteende är lättare än att försöka korrigera olämpligt beteende.


Elever som har etablerat olämpligt beteende kommer att motstå alla förändringar som en lärare försöker korrigera sitt beteende. Därför är det bättre för en lärare att hålla ordning och reda i klassrummet hela tiden. Att fastställa tydliga riktlinjer och regler, som får konsekvenser om de bryts, säkerställer att eleverna upprätthåller ett gott beteende. Föräldrarnas inflytande är avgörande för att upprätthålla disciplin hos eleverna. Föräldrar kommer att hållas informerade om sina barns beteende, och de kan också administrera disciplinära åtgärder i hemmet. Eleverna bör också fås att förstå att disciplinära åtgärder vidtas för att lära dem och förbereda dem för framtiden. Bra elevbeteende är avgörande eftersom det skyddar andra elever och säkerställer...


Referenser Evertson, C. Handbook of Classroom Management: Research, Practice, and Contemporary Issues. Florence, Kentucky: LAWRENCE ERLBAUM ASSOC Incorporated. Mehra, R. Klassrumsledning. Manhattan, New York: Pinnacle Technology. Shaw, R. Filosofi i klassrummet: förbättra dina elevers tänkande och motivera dem att lära. Inlärningsverktyg Studiedokument Skrivguider Om oss Vanliga frågor Vår blogg Citation Generator Flash Card Generator Logga in Registrera dig. Filtrera efter:. Nyckelord s Filtrera efter nyckelord: lägg till komma mellan varje.


Mest relevant Nyligen tillagd Mest populär. Hem Ämnen Utbildning Filosofi Utbildning Uppsatser Filosofi Utbildning Uppsatser Exempel. Har problem med att komma på en uppsatstitel? Använd vår uppsatstitelgenerator för att få idéer och rekommendationer direkt. Å andra sidan, jag... Bibliografi Campbell, a. Min utbildningsteori kräver... Logik: Logik undersöker argument och hur kunskap verifieras. Att hjälpa elever i alla åldrar att lära sig matematik... Works Cited Bloom, B. Ousseau trodde att vissa barn helt enkelt börjar prata senare än andra och att om de bara lämnades ensamma och fick absorbera... Referenser Gerrig, R. Tills de får veta att de kommer att fortsätta ha... Bibliografi Barrett, H. Alla utbildare som strävar efter att omvandla den ideala pedagogiska erfarenheten och resultatet till den verkliga pedagogiska erfarenheten och resultatet måste införliva både perspektiv och praktiker i sin filosofi om... Referenser: Hein, G.


Denna metod... Källor Jean-Jacques Rousseau om utbildning. I den här uppsatsen kommer jag att diskutera min filosofi om undervisning och vilka undervisningsmetoder... Bibliografi N. Detta är mycket viktigt för att upprätthålla ett effektivt undervisningsparadigm, där min... Referenser Fuller, B. När detta är uppnått, jag... Referenser Schuh, K. Slutligen följs en diskussion om några av de psykologiska och kulturella faktorer som påverkar utbildning av en bedömning av hur arvet från Sokrates,... Referenser Cainbridge, J. Philosophies of Education Ord: Längd: 2 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Undervisningsfilosofier Vuxenutbildning har ord: Längd: 5 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: För att hitta vad som skulle fungera bäst i ett specifikt klassrum bör därför en gång bedöma behov... Bibliografi Bullen, Mark.


Evolving Educational Philosophy Högre utbildning Ord: Längd: 3 Sidor Dokumenttyp: Uppsats: Utbildningsfilosofier Filosofi är en omfattande gren Ord: Längd: 2 Sidor Dokumenttyp: Uppsats: Under dem hävdade han vikten av självutbildningsbaserad... Referenser Curren, R. Utbildning - Filosofi Ordförklaring: Längd: 4 sidor Dokumenttyp: Uppsats : Utbildning -- Filosofiska tillvägagångssätt och ord: Längd: 2 sidor Dokumenttyp: Uppsats: Utbildning Hur ses skolor Ord: Längd: 1 Sidor Dokumenttyp: Termin Paper Paper : Klassiska och samtida läsningar i filosofin om... Verk Citerade Cahn, Steven M.


Filosofi i utbildning Vara och inkludering Ord: Längd: 2 Sidor Dokumenttyp: Uppsats: Utbildning speglar livet och livet följer av ord: Längd: 5 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Utbildning Motiverande Utbildning Min 7:e klass Student Ord: Längd: 3 Sidor Dokumenttyp: Term Paper Uppsats: Alice misslyckades dock... Bibliografi Brophy, J. Utbildning - NCLB-problem med att ompröva ord: Längd: 13 sidor Dokumenttyp: Examensarbete: Många kritiker och karriärutbildare tror att alla föreslagna utbildningar... Referenser Adams, D. Utbildning Sociologi och utbildning Medan ord: Längd: 6 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Filosofi Personlig världsbild Utan ord: Längd: 3 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Dominant världsbild i Amerika idag: Min uppfattning Jag tror att den dominerande världsbilden i Amerika är axiologibaserat och starkt påverkat av modern teknologi... Referenser Archie, L.


Utbildning Kanada Alternativ B Progressiv Ord: Längd: 12 Sidor Dokumenttyp: Uppsats: Några av de bättre finansierade akademiska institutionerna har program som använder medicinsk behandling och psykologisk rådgivning till studenter där det behövs vid... Arbeten Citerade: Axelrod, P. Utbildning är viktig aspekt och ord: Längd: 4 sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Utbildning Viktigt att forma oberoende tänkare Ord: Längd: 3 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Även sådana instanser är en del av utbildningsprocessen när det gäller att bygga kritiska tänkare och försiktiga... Referenser Applebaum, P. Filosofi Kuhns motivering om ordens irrationalitet: Längd: 8 sidor Dokumenttyp: Uppsats: För att parafrasera Kuhn,... Referenser: Andersen, H.


Livsfilosofi Ord: Längd: 5 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Även om det finns flera sätt på vilka man kan tolka meningen med livet och personlig identitet, är kanske ett av de mest användbara stegen man kan ta i processen att känna igen … Verk som citeras Locke, John. Philosophy of Teaching My Philosophy Ord: Längd: 1 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Filosofi Allmänt Med tanke på att erfarenheten argumenteras Ord: Längd: 4 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats Uppsats: Filosofi Allmänt i avsnitt 37 till 45 ord: Längd: 4 Sidor Dokumenttyp: Term Paper Paper : Truths of… Works Cited Leibniz, G.


Utbildning Lärare tar de flesta ord: Längd: 3 sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: De måste lära sig att förstå värdet av att ge och dela på samma sätt som de borde lära sig hur... Referenser Aristoteles. Filosofi i sina skrifter Hegel är bekymrad Ord: Längd: 2 Sidor Dokumenttyp: Uppsats: Människor existerar endast i förhållande till det Absoluta, men det Absoluta är inte beroende av någon annan entitet eller varelse för dess självdefinition eller dess... Verk Citerat The Encyclopedia of Marxism. Utbildning Recension it Is Now Ord: Längd: 14 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Dessa olika sätt att lära består av: 1 konkreta eller abstrakta perceivers, där konkreta perceivers skaffar information genom direkt erfarenhet av att göra, känna och känna, och abstrakt perceivers, acceptera istället nya idéer genom att analysera, observera och tänka; 2 aktiva eller reflekterande processorer -- aktiva processorer förstår en ny upplevelse genom att omedelbart använda ny information, och reflekterande processorer analyserar en... Referenser Bruner, J.


Utbildning i Gruwells Teach With Words: Längd: 2 Sidor Dokumenttyp: Term Paper: Guell, Jesse Stuarts tråden som löper så sant, ger en personlig redogörelse... Bibliografi Carter, Forrest. Utbildning Kunskapsmångfald och orden: Längd: 6 sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Detta tenderar att förstärka den ståndpunkt som intagits genom hela denna forskning, vilket är att den framgångsrika läraren därför tenderar att använda en utbildningsstrategi som avviker från strikta akademiska privilegier och istället närmar sig dess ämnen... Citerade verk: Chang, J. Utbildning Filosofiska influenser på amerikanska ord: Längd: 5 sidor Dokumenttyp: Uppsats: Utbildning som pedagog I Ord: Längd: 4 sidor Dokumenttyp: Terminuppsats Uppsats: Montessori såg ut... Författare ej tillgänglig, "Montessori, Maria.


Philosophy of Teaching Effective Professionals Ord: Längd: 4 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats Uppsats: Filosofi Analys av utbildning Termer Ord: Längd: 4 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Den innehåller också tanken att utbildning gör skillnad... Referenser www. Filosofi Immanual Kants etik har ord: Längd: 3 sidor Dokumenttyp: Uppsats: Del II Kants Kategoriska Imperativ befaller att vi bör agera i vissa... Referenser McCormick, M. Filosofi Sokrates har anklagats för att inte ha ord: Längd: 3 sidor Dokumenttyp: Uppsats: Om anklagelsen tas kollektivt, det vill säga om skuld- eller oskuldsförklaring görs vid uppfyllelsen av båda dessa två delar, så fungerar Sokrates... Citerade Platon.


Utbildning av abbasidiska ord: Längd: 15 Sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Utbildning för mångfald Var du Ord: Längd: 2 Sidor Dokumenttyp: Examensarbete: Utbildningsord: Längd: 8 Sidor Dokumenttyp: Terminsuppsats: Mot bakgrund av de ökade kraven som ställs på lärare och den fortsatta nedgången av akademisk prestation, det är... referenser för sätt och sätt att kommunicera och dela information. Pedagogiken tar hänsyn till olika elevers e-lärandestilar, 4 elever har inget annat val än att "hacka" sig igenom en lektion, plocka upp tips och tricks när de snubblar över dem. Pedagogiken uppmuntrar utvecklingen av teamkommunikationsförmåga, för att minska informationsöverbelastningen och dra nytta av teaminlärning och förbättra grupppraxis och prestationer.


Utbildning för ekonomiteori som relaterar ord: Längd: 12 sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Utbildning -- Universella sanningar vs ord: Längd: 2 sidor Dokumenttyp: Uppsats: Det finns... Om du inte kan hitta ett relevant exempel, är våra professionella skribenter redo att hjälpa dig att skriva en unik uppsats. Prata bara med vår smarta assistent Amy så kopplar hon dig till den bästa matchen. Hem Utbildning Filosofi för utbildning. Uppsatser om utbildningsfilosofi Vi hittade 8 kostnadsfria uppsatser om utbildningsfilosofi. My Philosophy of Children Education Philosophy of Education.


My Personal Philosophy of Education Philosophy of Education Pragmatism. Utbildningsfilosofi för framtida lärare Utbildningsfilosofi. Statement of Teaching Philosophy Philosophy of Education. Endast certifierade experter. Philosophy of Art Education Philosophy of Education. Integration och syntes av relevant teori och forskning Utbildning Lärstilar Utbildningsfilosofi Specialpedagogik. Med tanke på detta enorma utbud finns det inget icke-godtyckligt sätt att välja ett litet antal ämnen för vidare diskussion, och de ämnen som väljs kan inte heller drivas på stort djup. Frågan om vad som bör läras ut till elever på alla utbildningsnivåer – frågan om läroplanens innehåll – är uppenbarligen en grundläggande fråga, och den är utomordentligt svår att ta itu med.


När man tar itu med det måste man se till att skilja mellan utbildning och skolgång – för även om utbildning kan förekomma i skolor, så kan även felutbildning ske och många andra saker som är utbildningsmässigt ortogonala, såsom tillhandahållande av gratis eller subventionerat luncher och utveckling av sociala nätverk ; och det måste också erkännas att utbildning kan ske i hemmet, på bibliotek och museer, i kyrkor och klubbar, i ensam interaktion med offentliga medier och liknande. När man utvecklar en läroplan, oavsett om det är inom ett specifikt ämnesområde, eller mer allmänt som hela utbudet av erbjudanden i en utbildningsinstitution eller ett utbildningssystem, måste ett antal svåra beslut tas.


Frågor som rätt ordning eller sekvensering av ämnen i det valda ämnet, tiden som ska tilldelas varje ämne, laborationer eller utflykter eller projekt som är lämpliga för särskilda ämnen, kan alla betraktas som tekniska frågor som bäst löses av pedagoger som har en djup erfarenhet av målgruppen eller av experter inom inlärningspsykologi och liknande. Är motiveringen som ges för undervisning i ekonomi i vissa skolor sammanhängande och övertygande? De motiveringar som erbjuds för alla sådana syften har varit kontroversiella, och alternativa motiveringar för ett enda föreslaget mål kan provocera fram filosofisk kontrovers.


Tänk på målet med autonomi. Dessa två formuleringar är relaterade, för det kan argumenteras för att våra utbildningsinstitutioner bör sträva efter att utrusta individer att utöva detta goda liv – även om detta inte är självklart, både eftersom det inte är klart att det finns en uppfattning om det goda eller blomstrande livet som är det goda eller blomstrande livet för alla, och det är inte klart att detta är en fråga som bör avgöras i förväg snarare än avgöras av eleverna själva. Om till exempel vår syn på mänsklig blomstring inkluderar förmågan att tänka och handla självständigt, så kan man hävda att utbildningsinstitutioner – och deras läroplaner – bör syfta till att förbereda, eller hjälpa till att förbereda, autonoma individer.


En rivaliserande motivering av målet om autonomi, förknippad med Kant, förespråkar det pedagogiska främjandet av autonomi, inte på grundval av dess bidrag till mänsklig blomstring, utan snarare skyldigheten att behandla elever med respekt som personer Scheffler []; Siegel Det är också möjligt att förkasta främjandet av autonomi som ett pedagogiskt mål Hand Om man antar att syftet kan motiveras, hur eleverna ska få hjälp att bli autonoma eller utveckla en uppfattning om det goda livet och eftersträva det är naturligtvis inte direkt självklart, och mycket filosofiskt bläck har spillts på den allmänna frågan om hur man bäst kan bestämma läroplanens innehåll. En inflytelserik argumentation utvecklades av Paul Hirst, som hävdade att kunskap är avgörande för att utveckla och sedan fullfölja en uppfattning om det goda livet, och eftersom logisk analys visar, hävdade han, att det finns sju grundläggande former av kunskap, kan fallet göras att läroplanens funktion är att introducera eleverna till var och en av dessa former Hirst; se Phillips kap.


Scheffler [ —5]. Under de sista decennierna av 1900-talet förekom många diskussioner om läroplansteori, särskilt ur marxistiska och postmoderna perspektiv, som erbjöd den nykterande analysen att läroplanen i många utbildningssystem, inklusive de i västerländska demokratier, verkligen speglade och tjänade intressen hos mäktiga kultureliter. En närbesläktad fråga är denna: borde utbildningsinstitutioner utformas för att främja förutbestämda sociala mål, eller snarare för att göra det möjligt för studenter att kompetent utvärdera alla sådana mål? Scheffler hävdade att vi borde välja det senare: vi måste.


ge upp tanken på att forma eller forma elevens sinne. Utbildningens funktion...är snarare att befria sinnet, stärka dess kritiska krafter, [och] informera det med kunskap och förmåga till oberoende undersökning. Scheffler [ ]. För det tredje, bör utbildningsprogram på grund- och gymnasienivå bestå av ett antal olika utbud, så att individer med olika intressen och förmågor och affiniteter för lärande kan följa läroplaner som är lämpliga? Eller bör varje elev följa samma läroplan så långt som var och en kan? Tanken här kan förklaras i termer av analogin med en utomkontrollerad virulent sjukdom, för vilken det bara finns en typ av medicin tillgänglig; att ta en stor dos av detta läkemedel är extremt fördelaktigt, och förhoppningen är att det är bättre att ta bara lite – även om det är mindre effektivt – än att ta inget alls.


Medicinskt är detta tveksamt, medan den pedagogiska versionen – att tvinga studenter att arbeta, tills de lämnar systemet, med ämnen som inte intresserar dem och som de inte har någon möjlighet eller motivation för – har ännu mindre förtjänst. För en kritik av Adler och hans Paideia-förslag, se Noddings Med tiden, när de flyttade upp på utbildningsstegen skulle det bli uppenbart att vissa hade nått den gräns som naturen påtvingat dem, och de skulle styras in i lämpliga sociala roller där de de skulle finna tillfredsställelse, för deras förmågor skulle matcha kraven i dessa roller.


De som fortsatte med sin utbildning skulle så småningom bli medlemmar av väktarnas härskande klass. Boken stimulerade en period av jäsning i politisk filosofi som bland annat inkluderade ny forskning om pedagogiskt grundläggande teman. Rättvis lika möjligheter innebar att fördelningen av utbildning inte skulle ge barnen till dem som för närvarande innehar eftertraktade sociala positioner någon konkurrensfördel gentemot andra, lika begåvade och motiverade barn som söker kvalifikationerna för dessa positioner. Rawls 72— Dess syfte var att förhindra social -ekonomiska skillnader från härdning till sociala kaster som förevigades över generationer.


En uppenbar kritik mot rättvis lika möjligheter är att den inte förbjuder en utbildningsdistribution som skänker resurser på de mest begåvade barnen samtidigt som det ger minimala möjligheter till andra. Så länge obegåvade studenter från rika familjer tilldelades möjligheter som inte var bättre än de som var tillgängliga för deras obegåvade kamrater bland de fattiga, skulle inget brott mot principen inträffa. Även de mest moderata jämlikhetsmännen kan tycka att en sådan fördelningsregim är intuitivt motbjudande. Alla medborgare måste åtnjuta samma grundläggande friheter, och lika frihet har alltid moralisk prioritet framför lika möjligheter: den förra kan aldrig kompromissas för att främja den senare. Vidare är ojämlikhet i inkomst- och förmögenhetsfördelning tillåten endast i den mån det tjänar den minst gynnade gruppens intressen i samhället.


Men även med dessa kvalifikationer är rättvis lika möjligheter utan tvekan mindre än riktigt rättvist för någon. Men visst är det relevant, med tanke på att en princip om utbildningsrättvisa måste vara lyhörd för hela skalan av utbildningsmässigt viktiga varor. Anta att vi reviderar vår redogörelse för de varor som ingår i utbildningsdistributionen så att estetisk uppskattning, till exempel, och den nödvändiga förståelsen och dygden för ett samvetsgrant medborgarskap räknas lika mycket som jobbrelaterade färdigheter. En intressant implikation av att göra det är att motiveringen för att kräva jämlikhet under en rättvis fördelning blir allt tydligare. Det beror på att jobbrelaterade färdigheter är positionella medan de andra utbildningsvarorna inte är Hollis Om du och jag båda strävar efter en karriär inom företagsledning som vi är lika kvalificerade för, är varje ökning av dina jobbrelaterade färdigheter en motsvarande nackdel för mig om jag inte hinner med.


Positionella varor har en konkurrenskraftig struktur per definition, även om syftet med civil eller estetisk utbildning inte passar den strukturen. Om du och jag strävar efter att vara goda medborgare och är lika i medborgerlig förståelse och dygd, är ett framsteg i din medborgerliga utbildning ingen nackdel för mig. Tvärtom är det lättare att vara en god medborgare ju bättre andra medborgare lär sig att vara. Åtminstone, så långt som icke-positionella varor ingår i vår uppfattning om vad som räknas som en bra utbildning, sänks därmed de moraliska insatserna för ojämlikhet. Faktum är att ett framväxande alternativ till rättvis lika möjligheter är en princip som anger ett riktmärke för adekvat prestation eller möjlighet som den relevanta distributionsstandarden.


Men det är missvisande att framställa detta som en kontrast mellan egalitära och tillräckliga föreställningar. Filosofiskt seriösa tolkningar av adekvathet härrör från idealet om jämlikt medborgarskap Satz; Anderson Detta var utan tvekan sant i A Theory of Justice men det är säkert sant i hans senare verk Dworkin —; Rawls Debatten mellan anhängare av lika möjligheter och de som felbenämnts som tillräckliga är verkligen inte över. Ytterligare framsteg kommer sannolikt att bero på att förklara den mest övertygande uppfattningen om den jämlika grund från vilken fördelningsprinciper ska härledas. I hans tidigare bok hade teorin om rättvisa framställts som om den vore allmängiltig. Men Rawls hade kommit att tro att varje teori om rättvisa som presenterades som sådan var öppen för rimligt förkastande.


Ett mer försiktigt förhållningssätt till rättfärdigande skulle söka skäl för rättvisa som rättvisa i en överlappande konsensus mellan de många rimliga värderingar och doktriner som frodas i en demokratisk politisk kultur. Rawls hävdade att en sådan kultur är informerad av ett delat ideal om fritt och jämlikt medborgarskap som gav en ny, distinkt demokratisk ram för att rättfärdiga en uppfattning om rättvisa. Men framträdandet det gav frågor om medborgarskap i den liberala politiska teorins struktur hade viktiga pedagogiska implikationer. Hur skulle idealet om fritt och jämlikt medborgarskap instansieras i utbildningen på ett sätt som rymde mängden rimliga värderingar och doktriner som omfattas av en överlappande konsensus?


Politisk liberalism har inspirerat till en rad svar på den frågan, jfr. Callan ; Clayton ; Bull Andra filosofer förutom Rawls i s tog upp ett kluster av frågor om medborgerlig utbildning, och inte alltid från ett liberalt perspektiv. Som ett fullvärdigt alternativ till liberalism kan kommunitarism inte ha mycket att rekommendera. Men det var en sporre för liberala filosofer att tänka på hur samhällen skulle kunna byggas och upprätthållas för att stödja de mer välbekanta projekten inom liberal politik e. Dessutom sammanföll dess argument ofta med de som fördes fram av feministiska exponenter för vårdetiken Noddings; Gilligan En ihållande kontrovers inom medborgarskapsteorin har handlat om huruvida patriotism korrekt anses vara en dygd, med tanke på våra skyldigheter gentemot dem som inte är våra medborgare i en alltmer beroende av varandra och främlingsfientlighetens smutsiga historia som moderna nationalstater är förknippade med.


Kontroversen är relaterad till en djupare och mer genomgripande fråga om hur moraliskt eller intellektuellt beskattning av den bästa uppfattningen om vårt medborgarskap bör vara. Ju mer beskattande det är, desto mer begränsande kommer dess härledda uppfattning om medborgerlig utbildning att vara. Samtida politiska filosofer ger olika argument om dessa frågor. Behovet uppstår från ömsesidighetsplikten som de gillar Rawls tror är en integrerad del av medborgarskapet. Eftersom jag måste försöka samarbeta med andra politiskt på villkor som är vettiga ur deras moraliska perspektiv såväl som mitt eget, måste jag vara redo att gå in i det perspektivet på ett fantasifullt sätt för att förstå dess distinkta innehåll.


Många sådana perspektiv frodas i liberala demokratier, och därför är uppgiften att ömsesidig förståelse nödvändigtvis betungande. Ändå måste våra handlingar som övervägande medborgare grundas på sådan ömsesidighet om politiskt samarbete på villkor som är acceptabla för oss som olika moraliskt motiverade medborgare över huvud taget ska vara möjligt. Detta är liktydigt med ett imperativ att tänka självständigt i rollen som medborgare eftersom jag inte kan motstå kritiskt övervägande av moraliska åsikter som är främmande för mina egna utan att strunta i mitt ansvar som en deliberativ medborgare. Medborgerlig utbildning uttömmer inte domänen av moralisk utbildning, även om de mer robusta föreställningarna om jämlikt medborgarskap har långtgående konsekvenser för rättvisa relationer i civilsamhället och familjen.


Studiet av moralisk bildning har traditionellt tagit sin bäring från normativ etik snarare än politisk filosofi, och detta är till stor del sant för arbete som utförts under de senaste decennierna. Den stora utvecklingen här har varit återupplivandet av dygdetik som ett alternativ till de deontologiska och konsekventialistiska teorier som dominerade diskussionen under stora delar av 1900-talet. Den avgörande idén med dygdetik är att vårt kriterium för moraliskt rätt och fel måste härröra från en uppfattning om hur den idealiskt dygdiga agenten skulle skilja mellan de två. Dygdetik är alltså ett alternativ till både konsekvensetik och deontologi som lokaliserar det relevanta kriteriet i att producera goda konsekvenser respektive uppfylla kraven på moralisk plikt. Debatten om dessa teoriers jämförande förtjänster är inte löst, utan ur ett pedagogiskt perspektiv som kan vara mindre viktigt än det ibland har förefallit antagonister i debatten.


Förvisso kan bedömningen mellan rivaliserande teorier inom normativ etik kasta ljus över hur man bäst kan tolka processen för moralisk utbildning, och filosofisk reflektion över processen kan hjälpa oss att döma mellan teorierna. Det har förekommit omfattande arbete om tillvänjning och dygd, till stor del inspirerad av Aristoteles Burnyeat; Peters Men huruvida detta gör något för att fastställa dygdetikens överlägsenhet över sina konkurrenter är långt ifrån självklart. Andra aspekter av moralisk utbildning – i synnerhet de parade processerna för rollmodellering och identifiering – förtjänar mycket mer granskning än de har fått Audi; Kristjánsson , Besläktade med frågorna om utbildningens och skolans mål och funktioner som repeterats ovan är de som rör utbildningens specifikt epistemiska mål och tillhörande frågor som behandlas av social- och dygdekunskapsforskare.


De artiklar som samlats i Kotzee och Baehr belyser de nuvarande och växande interaktionerna mellan sociala epistemologer, dygdeepistemologer och utbildningsfilosofer. Det finns för det första en livlig debatt om förmodade epistemiska syften. Catherine Z. Detta kluster av åsikter fortsätter att skapa pågående diskussion och debatt. Dess komplexa litteratur är samlad i Carter och Kotzee, sammanfattad i Siegel, och användbar analyserad i Watson. Utgör lärares vittnesmål i sig ett bra skäl för elevernas tro? För mycket små barn som ännu inte har förvärvat eller utvecklat förmågan att underkasta lärardeklarationer kritisk granskning, verkar det finnas lite alternativ till att acceptera vad deras lärare säger till dem.

No comments:

Post a Comment